طاها طاها ، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 15 روز سن داره

من و پسرم

16 ماهگی ، 16 دندان

1392/9/7 13:34
نویسنده : مامان طاها
317 بازدید
اشتراک گذاری

بنام حق

 

میرسیم به 5 دیگری، پنجم ماه دیگری، 5های ماهها که شده اند یادآوری شیرین برایم. چرتکه را میاندازم و میشود 16. 16 ماه از ورودت به جمعمون میگذرد. 16 ماه باهم بودن. 16 ماه همراه با استرسها و آرامشهای خودش. هر ماه و هر روزش خصوصیتی داشته که شده است برایم خاطره و نشد برایم تکرار و روزمرگی.

اواخرش شد همراه با رویش دندانهای پشت سرهم و آخریش یا همان شانزدهمین یکشنبه خودنمایی کرد، یعنی دندان نیش چهارم. با اتمام روییدن دندانها از این رو به اون رو شدی. بعد از 1 الی 5/1 ماه که پسرکم حسابی درگیر دندان درآرودن شده بود و دیگه به بهانه گیر شدنش و کم حوصلگیش عادت کرده بودم، این چند روز انگار کوهی از دوش هایم برداشتند و هنوز نمی توانم باور کنم اینقدر عوض شدی و اینقدر دراومدن دندونها داشت اذیتت میکرد. دوباره شدی پسر مهربون خودم.

در این گیر و دار پستونک هم تمام شد تا پسرکم عادت کنی به بی پستانکی. گرچه مامان شده است جانشین آن و گاه دیگر رمقی برایم نمیگذای از مکیدن. پستانک همراه بی برو برگشت پسرکم در ماشین سواری بود که چون زیاد داشتی عادت میکردی، یه هفته پیش به قول خودت تمام شد.

علاقه وافر پسرم تا به امروز در جورچین ها و  استعداد خیلی خوبش در این زمینه منو به این فکر فرو برده که آیا همه کوچولوها اینطورین؟؟؟؟ پازل، جورچین و چکش و تخته چیزهاییست که پسرم بدون راهنمایی من همه رو درست سرجاشون میذاره و علاقه وافری داره. بر عکس بچه های دیگه پسرم اهل شلوغ کاری و بریز و بپاش و بدو و بدو و ... نیست. دوستان خوبم، مامانهای مهربون کمکم کنید تو این زمینه. اگه بازی یا اسباب بازی خاصی تو زمینه جورچین میشناسید بهم معرفی کنید. راهنماییم کنید و بهم مشاوره بدید. ممنونم از همتون.

 

 

پستونک تموم شد

 

 

 

پسر ما این روزها هممممممش اینجوریه. اگه جرأت داری به تسبیحاش دست بزن.

 

 

 

یه روز مامان مهربون پرهام عکس پرهام کوچولو رو که تو حیاط سجده کرده بود گذاشته بود. با خودم گفتم میشه پسر من هم یه روزی سجده کنه. و حالا همون روزه.

 

 

آآآآخرش یه کم ماشین بازی هم کردی و منو آرزو به دل نذاشتی!!

 

 

 

 

 

پسری و علاقه به چکش و تخته

 

 

 

خواستم از محو شدنت در تلویزیون عکس بگیرم که اینجوری شد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (17)

مامان امیررضا
8 آذر 92 23:25
سلام عزیزم....16 ماهگی پسری مبارک امیررضا هم این چکشک و بازیش رو داره و یاد گرفته هر کدوم رو کجا بذاره....الان یه مرحله رفته بالا تر.....براش یه بازی فکری شبیه پازل گرفتم که اول باید بهش حیوانات رو یاد بدم....بعدمهره های با همون حیوانات داره که باید بذاره روی حبووون مور نظر....در واقع یاد گیری تطابق دادن عکس هاس... یه بازی دیگه هم هست که مکعبه که یه طرفش خالی...باید اینا رو روی هم بچسنه و اگه اشتباه بذاره مکعب داخل مکعب قبلی میره......
مامان طاها
پاسخ
سلام خانمی ممنون ماشالله پسر شما هم بزرگ شده. بازی اولی رو طاها هم داره که تطابق عکسه. اما دومی رو که گفتید نه. میشه اسمش رو بهم بگین. ممنون از راهنماییت
پرهام ومامانش
9 آذر 92 13:16
16 ماهگی و16 تادوندون سجده کردن گل پسری حسابی مبارکککککککککککککک ایول اقا طاها بابا تو یه پارچه اقایی بچه ما نمیشنیه شما تازه جورچینم جور میکینی؟ فدات بشم من مامانی خلاص شدی یجورایی از غول دندون بیچاره پرهام تازه 8 تا دندوندراورده وهرروز بخاطر این درنیومدن ودرداش کلافه تر میشه ممنووووووووووووووووووووون تشکر خاله جان. لطف دارین شما. آره مامانی راحت شدم. ایشالله خدا بشما صیر بیشتر و به آقا پرهام توان بیشتر برا دراومدن دندوناش بده
امیرحسین گلی از بهشت
9 آذر 92 21:04
طاهاجونم مبارکه دندونات و شانزده ماهه شدنت مامانی جون من "کره هوش" پیشنهاد میدم جالبه و جورچین حیوانات و میوه ها. قبول باشه نماز و سجدت طاهاجون،مامانی عجب پشتکاری، ما که هنوز موفق به شکار لحظه ها نشدیم
مامان طاها
پاسخ
ممنون خاله جون. هر دو تاشو داره زهراجون ممنون خاله جون. ایشالله میتونید
mahtab
10 آذر 92 12:47
سلام دوست خوبم کم پیدایین؟ مبارکه 16 دندونه شدن و 16 ماهه شدنش پسر من که فعلا 9 دندونه شده ماشاالله که اهل پازل و جورچین و تخته و چکشه تخته و چکش دقیقا چه جوریه بازیش؟ پسر من تا حالا جورچین و پازل نداشته و تازه براش یک پازل خریدیم اما بیشتر دوست داره قطعاتش رو به این ور و اون ور پرت کنهپپسرتون باهوشه خانوم
مامان طاها
پاسخ
سلام دوستم ای هستیم. ممنون. بسلامتی. بهله. یه تخته است که اشکال مختلف داره که از جاشون در میاد و یه چکش برا کوبیدن این اشکال. برای یاد گرفتن اشکال و رنگها خوبه. درضمن برا خالی شدن بچه ها بوسیله کوبیدن هم خوبه. از پرتاب کردن وسایل توسط بچه ها جلوگیری میکنه. آقا فروشنده میگفت. هر بچه ای به یه چیزی علاقه داره. پسرک ما زیاد جنب و جوشی نیست.. همه بچه ها باهوشن
مامان كياراد
12 آذر 92 0:25
آفرين پسر باهوش....... ممنون عزیزم
مرضيه (مامان محمدمهدي)
13 آذر 92 15:47
پسر منم عاشق تسبيحه گاهي هر چه تسبيح تو خونه داريم گردن آقاست و گاهي حتي با اونها مي خوابه و نمي ذاره ازش جدا كنيم
مامان طاها
پاسخ
خوب پس پسرم با پسرتون تفاهماتی داره. طاها هم همینجوره
خاله پارمیدا
18 آذر 92 17:37
مامان طاها
پاسخ
ممنوووووووووووووون عزیزم
مامان ابولفضل
19 آذر 92 21:53
با كمي تاخير 16 ماهگيت مبارك طاها جون... پسرك شيطون ما كه با هيچ اسباب بازي سرگرم نميشه... فقط عاشق ور رفتن با جاروبرقي و تلفن و تلوزيونه... فكر كنم تعميركار ميخواد بشه...
مامان طاها
پاسخ
ممنون عزیزم نه مامانی میخواد مهندس برق بشه
مامان امیررضا
23 آذر 92 20:02
سلام... مامان طاها جون کجایین خیلی وقت نمیاین اون بازی که گفته بودی اسمش برج مکعبیه....
مامان طاها
پاسخ
سلام مامان امیر رضا جون بله نیومدیم. چون ال ای دی لب تابم شکسته و متأسفانه هیچ کجا گیر نمیاد که درست بشه. بله فکر کنم
مامان ایمان جون
24 آذر 92 18:58
عزیــــــــــــــــــــزم شانزده ماهگیت مبارک ماشالا بزنم به تخته روز به روز داره خوشکلتر میشه طاها جونمون,من عاشق خندیدناشم خیلی باحال میخنده , طاها جون سر نماز ما رو هم دعا کن فداشششششششششششششششش
مامان طاها
پاسخ
ممنون عزیزم چشاتون خوشکل میبینه خاله جون ممنون
زنعمو راضیه
25 آذر 92 18:26
من نبودم این چند روز چقدر آپ شده اینجا. عزیزم آقا شده دیگه. عاشق این سینه زدنشم. بوسش کنین از طرف من. همیشه خنده رو لباتون و شادی تو دلاتون. خودتون بهترین؟؟ آقای پدر خوبن؟ سلام برسونین
مامان طاها
پاسخ
ممنون
مامان امیررضا
29 آذر 92 13:48
روی گل شما به سرخی انار ، شب شما به شیرینی هندوانه ، خندتون مانند پسته و عمرتون به بلندی یلدا . شب یلدا مبارک . . .
مامان طاها
پاسخ
ممنون عزیزم
پرهام ومامانش
30 آذر 92 0:23
دو قدم مانده به رقصیدن برف یک نفس مانده به سرما و به یخ چشم در چشم زمستانی دگر تحفه ای یافت نکردم که کنم هدیه تان یک سبد عاطفه دارم همه تقدیم شما یلدات مبارک گلم
مامان طاها
پاسخ
ممنون عزیزم
مامان سید محمدطاها
2 دی 92 22:27
سلام وبلاگتون رو دیدم خیلی عالی بود به وبلاگ ما هم سر بزنید و توی پیوند قرار دهید
مامان طاها
پاسخ
خیلی خوش اومدین عزیزم به محض درست شدن لب تابم چشم حتما اینکار رو میکنم بازم بیاین پیشمون
مامان ابولفضل
3 دی 92 16:37
كجايئ... نيستي... كم پيدا.... منتظريم...
مامان طاها
پاسخ
لب تاب نداریم مامانی میایم کم کم
مامان امیررضا
5 دی 92 10:51
کجایین هنوز لب تابتون درست نشد؟
مامان طاها
پاسخ
هنوز درست نشده ممنون که جویای حالمون هستید
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به من و پسرم می باشد